November 30, 2015 : Hot Trending In Norway


<p>ORDENTLIG: Tone Damli er ansvarlig mor nå, og stiller opp for Flyktningehjelpen. Foto: JAN PETTER LYNAU</p>
Tone Damli (27) stortrives med familielivet, men har også begynt å føle på behovet for å sjokkere.
– Ja, litt! Man blir noe satt og ordentlig når man blir mamma, sier Damli til VG.
– Og det er sånn det skal være, for man skal jo være et forbilde. Men hvis jeg kan få kle på meg en rolle i fremtiden hvor jeg får gå litt utenfor komfortsonen, tror jeg det vil være bra for meg.
Les også: Tone Damli slått av Sophie Elise
Hun påpeker at hun ikke føler seg så gammel ennå.
– Jeg må være litt rampete på siden også, jeg er jo bare 27! Så lenge jeg kan være en god mamma for Billie samtidig.

<p>RAMPE-TONE: Damli i 2012, i den omdiskuterte videoen til låten «Look Back». Foto: ALEX HERRON</p>
RAMPE-TONE: Damli i 2012, i den omdiskuterte videoen til låten «Look Back». Foto: ALEX HERRON
Søndag kveld stilte sogndalsjenta opp for Flyktningehjelpen i TV3-programmet «Hjem til jul».
En viktig årsak til dét er at Damli som mamma føler seg berørt av flyktingenes situasjon på en helt annen måte enn tidligere.
Og da blir halvannet år gamle Billies trygghet ekstra viktig for henne.
– Jeg kjenner masse på det, i overkant masse! Det er sikkert noe som skjer automatisk når du blir forelder.
Tone etter svangerskapet: – Aldri vært mer tilfreds med kroppen
Damli forteller at samboeren Markus Foss jevnlig lurer på om det har klikket for henne.

<p>SNART JUL IGJEN: Tone Damli, Markus Foss og Billie, her samlet til fjorårets julefeiring. Foto: TV2</p>
SNART JUL IGJEN: Tone Damli, Markus Foss og Billie, her samlet til fjorårets julefeiring. Foto: TV2
– Jeg våkner om natten av at jeg tror jeg ligger oppå datteren min, jeg drømmer at jeg ramler ned trappen med henne, jeg drømmer at hun ramler utfor en balkong.
Hun ler.
– Nylig var vi i et fly og plutselig hadde jeg hundre i puls uten at det var noe som helst som skjedde der.
Les mer: Her er Tone Damlis nye familiehjem
Den fortsatt relativt nybakte mammaen meddeler at hun er på alerten hele tiden.
– Ting kan jo skje, og jeg skulle ønske det var litt mindre av det, for innimellom har jeg ikke lyst til å sende Billie i barnehagen engang.
Damli føler at hun hører om ublide barneskjebner hele tiden.
– Det er derfor jeg får så sterke følelser når jeg ser barn i flyktningeleire – familier med barn på samme alder som mitt, følelsen av at det kunne vært oss.
Så du denne? Tone Damli dropper «Idol»

Terroren i Paris har også satt sitt preg på Damli.

<p>TONE DONERER: Damli gir bort gullplaten hun fikk for sitt første album i kveldens TV3-program. Foto: JAN PETTER LYNAU</p>
TONE DONERER: Damli gir bort gullplaten hun fikk for sitt første album i kveldens TV3-program. Foto: JAN PETTER LYNAU
– Jeg føler at vi bor i verdens tryggeste land, men akkurat nå føles ikke det så trygt heller, så hvor skal man være da? Mulig jeg må dra til Sogndal, jeg tror ikke pappa er så redd der oppe!
Sjekk denne: Tone Damli raser mot falsk reklame
For en uke siden fikk Damli gleden av en ny baby i familien, da storesøsteren Tale (28) fikk sitt andre barn.
Og da må man jo spørre …
– Jeg får mye spørsmål om vi skal ha flere, men jeg lar ikke det påvirke meg noe særlig, ler Damli.
– Man kan jo aldri bestemme disse tingene, men er det opp til meg skal jeg være mamma for Billie ene og alene et år eller to til. Men jeg vil jo gjerne ha et barn til, jeg vil at Billie skal ha søsken. Samtidig ønsker jeg å fokusere på å komme tilbake til min jobb også.
Damli har ligget relativt lavt som artist etter fjorårets juleplate, men forteller at hun jobber i studio nå for tiden. Når hun skal gi ut ny musikk er foreløpig uklart.
– Jeg føler ikke noe press der heller. Jeg vil heller at det som kommer skal være dritbra. Vi jobber innenfor forskjellige sjangre, vi får se hva vi lander på.
Husker du? Tone Damli synger feil på juleplate
Tidligere i år tilbragte Damli og hennes lille familie seks uker i Los Angeles. Det frister til gjentagelse.
– USA er jo mitt drømmeland. Jeg tror jeg kommer til å bli lei meg hvis jeg blir gammel og ikke har bodd en periode i USA. Og det handler ikke om at jeg skal dra dit og bli superstjerne, bare om at jeg trives så godt der – i Los Angeles, vel å merke.
Fikk du med deg? Nabokrangel om Tone Damlis hus
Om det blir noe av, vil Damli helst gjøre det før datteren begynner på skolen.
– Samtidig er jeg litt for glad i det trygge og folkene rundt meg. Og det sier jeg, som flyttet hjemmefra da jeg var 16 år gammel!


Tone med nytt juleprogram
Play video

Tone om sexy musikkvideo-innspilling
Play video

Må det egentlig rives? Så slitt er Tones millionhus
Play video




Source :
http://www.vg.no/rampelys/tv/tone-damli-aaberge/naa-vil-tone-damli-vaere-rampete-igjen/a/23569298/

0 comments so far,add yours